Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföra försäljning av elektroniska tjänster

Hej

Jag undrar hur man skall bokföra försäljning av elektroniska tjänster. Varje månad får jag ett underlag från kortföretaget på hur mycket jag har sålt för. Är det ok att boka in allt som en klumpsumma, fast uppdelat på Sverige, EU och Exp? Eftersom försäljningen sker i utländsk valuta undrar jag vilken kurs man skall använda? Går det bra med den månadskursen som Tullverket fastställer?

3 SVAR 3
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hejsan! 

Säljer du elektroniska tjänster enligt MOSS? Du kan läsa mer om vad det innebär i hjälpdokumentet Hantera utländsk moms i ditt program.

När du får underlaget från kortföretaget, finns varje försäljning specificerat dag för dag? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen

Ja, jag kan få fram varje försäljning dag för dag. Men om det blir många försäljningar blir det dock jobbigt att boka varje för sig. Därför undrar jag om man får boka dem i en klumpsumma?

Marie
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

I kapitel 3 i Bokföringsnämndens vägledning för bokföring finns det beskrivet hur du hanterar dina kontanta händelser. Det finns information om när du bör bokföra händelserna och det påverkar om du kan slå ihop liknande händelser eller inte.