Om det finns en budget som ska redovisa bara vissa fakturor, hur får jag lättast fram den? Med resultatenheter?
Vi får bidrag som ska fördelas på olika kostnader. Kostnaderna bokförs på olika konton, men hur kan jag sedan lättast få fram var vi lagt kostnaderna?
Tex vi får 10 000SEK som ska gå till läromedel och upprustning av lokal. När vi köpt in och fakturorna lagts på sina resp konton i bokföringen. Hur tar jag lättast fram en rapport på kostnaderna som handlats på just det bidraget? Ska jag bokföra dom med resultatenhet, eller har ni andra tips?
Jag vill alltså kunna få fram en lista på vad som handlats för de 10 000SEK. Förstår ni hur jag menar?
Hej!
Tack för snabbt svar! Hur-/och när lägger jag upp ett projekt? Kan jag lägga in olika projekt redan nu, och sedan koppla samman respektive faktura på projektet? Hur får jag sedan fram kostnaderna på projekten, via huvudbok?
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning
Christine
Vi har Visma Administration 200, vet du om funktionen finns även där?
Hälsningar Christine
Tack ändå! Jag kör på resultatenhet.
MVH
Christine
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.