Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

AnnnaL
MEDLEM

Byta mellan 2 mallar

Hej,

Jag undrar om det finns något snabbt sätt att byta mellan offert-/och eller fakturamallar? Utan att gå via företagsinställningar. Önskvärt är att kunna byta mellan två mallar med olika info

3 SVAR 3
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej @AnnnaL! Kul att du har hittat till forumet - varmt välkommen 🙂

 

Idag finns det inget annat sätt att byta den gemensamma faktura/offert/ordermallen som är vald, utan du behöver gå via Företagsinställningar. Däremot kan du välja en specifik mall inne på kunderna i kundregistret om du vill ha olika mallar till dina kunder.

Självklart får du gärna skicka in detta som ett önskemål till oss via Förbättringsförslag inne på Min Sida i ditt program.

 

Återkom gärna om du har någon annan fundering.

Ha det fint!

/Tinne

AnnnaL
MEDLEM

Hej Tinne, 

Tack för välkomnandet 🙂 

 

Aha det är precis så vi vill göra - kundgrupp A ska ha en mall, och kundgrupp B en annan mall. Hur ställer man in det?

Hej @AnnnaL 

 

I dagsläget kan du inte välja en mall baserat på kundgrupp i Visma eEkonomi utan mallen ställs in på fliken 4 Utskriftsval på kunden.

 

Du får gärna lämna ett förbättringsförslag kring detta direkt till våra utvecklare av Visma eEkonomi via knappen längst ned på sidopanelen som heter Feedback och förslag. Klickar du på den knappen kommer du till förslagssidan i Visma eEkonomi. Tryck sedan på den gröna knappen Lämna förslag. Du kommer då att länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.

 

Ha en fin vecka och välkommen tillbaka till forumet.

/Tinna