Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Byte till Mac

Jag har Visma Enskild Firma och har bytt dator till Mac från PC. Hur gör jag?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-17

58 SVAR 58
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Lars!
Vi testar inte våra produkter i Crossover och kan därför inte garantera att programmen fungerar som det är tänkt med den lösningen. Jag tittade även in på Codeweavers sida och sökte på Visma under What runs. De har med Visma Enskild Firma där men det ligger som status otestat:
http://www.codeweavers.com/compatibil...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Joakim!
Tack för svar. Jag testade lite mer, och som det verkar visas det mesta korrekt, men däremot hade jag svårigheter att mata in vissa uppgifter i inmatningsfälten mha copy eller via tangentbordet (post ny utbetalning t.ex.). Jag är dock inte tillräckligt kunnig för att veta om detta enbart är ett lokalt problem på min dator och fjortondagarsversionen jag testade. Det verkar som om det går att exportera / importera säkerhetskopior av Visma Enskild Firma mellan Mac och Win7.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Angående Cut/Copy/Paste så har jag märkt att vissa kommandon som normalt är CMD+C på en Mac, så funkar det ibland lika bra med CTRL+C istället i Crossover.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag försöker att flytta min firma till min laptopp. jag har tagit säkerhetskopior, men det som inte fungerar för mig är när jag stoppar in skivan i min laptopp så kömmer det inte upp installera firman. jag jag har en Mac. Hjälp......

This reply was created from a merged topic originally titled
Flytta firman till en laptop.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
För att kunna installera programmet på en Mac behöver du en virtuell Windowsmiljö på den. Du hittar mer information om det i den här tråden.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur skaffar jag det eller hur gör jag.
Pelle.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Det är inget som vi själva tillhandahåller men är du osäker på vilken lösning du ska välja rekommenderar jag dig att kontakta någon av våra partners, de kan råda dig vidare. Du hittar dem här:
http://kampanj.vismaspcs.se/af/
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej. Jag vill byta från windows xp till mac mini. Kör med programmet enskild firma idag. Är detta genomförbart?

This reply was created from a merged topic originally titled
Xp vs mac mini.

Jag hoppas du får svar på din fråga i denna tidigare tråd i samma ämne.
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Kan Visma Compact 500 X användas i macen?.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag är på G att köpa ny dator. Nuvaranade är en PC. Har visma enskild firma och vill kunna flytta över allt som är inlagt där (kunder, fakturor osv) Hade tänkt köpa en MAC. Hur gör jag då? Är det som är inlagt kompartibelt?

This reply was created from a merged topic originally titled
Köpa ny dator. Går det föra över Vima program från PC till en MAC? Kompartibla?.

Jag hoppas att du får svar på din fråga i denna tidigare tråd.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har bytt från PC till Mac, hur laddar jag hem programvara. Behöver jag ny licens?

This reply was created from a merged topic originally titled
Byte från PC miljö till Mac.

Jag infogar ditt inlägg i en tidigare tråd där du hittar förutsättningarna för att kunna köra våra program på mac. Du kan ladda ner programmen från vår hemsida, www.vismaspcs.se.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vi använder idag virtuell windowsmiljö på Mac för att köra Visma Admin men skulle verkligen upskatta om vi slapp den omvägen.

Jag har varit i kontakt med er tidigare om stöd för OS X och fick svaret att det var något ni hoppades kunna erbjuda i framtiden. Av denna tråd att döma är jag inte är ensam om detta önskemål. Finns det på er horisont att erbjuda stöd för OS X?

Hälsningar
/Erland

Hej Erland!

En liknande diskussion pågår i den här tråden https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs/topics/apple_mac där vår utvecklingschef Mats berättar om hur planerna ser ut.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, tack.
Jag tolkar tråden som om att det är webbaserat som gäller om man kör Mac.
Synd!
Fd medlem
Inte tillämpbar

jag har köpt visma enskild firma. Har en Mac och det visar sig att det inte fungerar på Mac. Visma säger att det finns de som har laddat ner Windows på Mac så att Enskild Firma fungerar. Någon som kan säga hur ni gjorde och hur bra det fungerar? tack för hjälpen på förhand,
Mia

This reply was created from a merged topic originally titled
Visma Enskild Firma för Mac?.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det fanns en äldre tråd där samma fråga har diskuterats tidigare så jag slår ihop ditt inlägg med den och hoppas att du får svar på din fråga här.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ett alternativ om man inte vill ha en egen virtuell miljö på sin dator är att lägga sin Vismainstallation hos en extern leverantör och då köra Visma "i molnet".

IT-Stöd Skaraborg erbjuder denna tjänst till alla företag.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag arbetar med Visma administration 500 på en PC.
Hemma har jag en MacBook Pro som jag gärna skulle vilja arbeta på ibland också.

Funkar det att arbeta från båda datorerna och hur fungerar det rent praktiskt?

Med vänlig hälsning

Jenny

This reply was created from a merged topic originally titled
MacBook Pro och PC.