Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Checklista utbetalningslista

In nyaste version när man ska gå igenom och markera i utbetalnings listan från ej betalda till betalda så har man tidigare fått en en lista på det man markerat. den är borttagen nu , varför ????? Om jag har 600st  fakturor där och har valt ca 25 st om jag har råkat skriva fel datum .. vilket är lätt hänt så såg man det i checklistan innan man fick klicka i betald.

7 SVAR 7
Davor P1
CHAMPION

Om du har så många betalningar hade jag rekommenderat att du kör med LB-rutin med filöverföring.

Då får hamnar alla betalningar som du skickat iväg till banken med status PÅ VÄG när filen har skapats.

När den betalningen är gjord hämtar du ner en fil med de betalningar som banken utfört. Denna läser du in i Visma. Då ändras statusen på fakturan från På väg till BETALD.

Därigenom har du besparat dig en hel del arbete tror jag.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har ungefär 80-100st levfakturor. Mitt problem är att när jag markerat 20st som betalda och råkat skriva fel datum så kan jag inte snappa upp det innan. I tidigare versioner så fick man upp en check ruta innan. Den önskar jag få tillbaka.
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Kronans!

Vad är det för utskrift du skrivit ut tidigare? För detta är ingenting som är ändrat i programmet. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ingen utskrift handlar det om.

När jag ska välja alla som betalda så fick man tidigare se endast dom man bockat för och sen bekräfta det.

Nu får man inte upp dom förbockade när man ska betala dom.
Helena Andersson
ANSTÄLLD

Hej Kronans!
Jag är nog inte helt med på hur du menar tyvärr, du tappar mig när du säger checkruta. Vilka urval har du högst upp i huvudet? När jag markera ett flertal betalningar och sedan klickar in på en och tillbaka då är alla fortfarande ibockade. Gör jag inte som du? Tror du att du skulle kunna förklara lite mer? Har du senaste versionen?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har den senaste versionen.
Tidigare version så funkade på detta sätt.

Man valde flera betalningar.
Gick längst upp i huvudmenyn och valde #ändra betalstatus#
Då kom dom markerade upp i ett nytt fönster.
Endast dom man hade valt.
Och då fick man frågan ändra betalstatus.
Det man hade då var chansen att se om man hade fyllt i ett datum fel tex
på ett enkelt sätt.

Hej kronans.
Jag har nu gjort precis som du beskriver i version 2017,0 och i 2018,4 och får ingen skillnad. Vilken version hade du tidigare?