Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Datorredovisning (av Per Simonsson) Någon som arbetat med den boken

Jobbar med boken "Datorredovisning" Visma administration, någon som jobbat igenom det praktikfallet? Stöter på patrull redan på sidan 10, välj skapa din egen kontoplan markera Egen kontoplan, men den finns inte som alternativ.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Den här boken som du refererar till är det Liber som tagit fram, så jag kan tyvärr inte se exakt hur det här exemplet är utformat. Men jag ska försöka besvara din fråga ändå:)

Enda chansen att välja kontoplan är i samband med att du skapar ditt företag eller skapar ett nytt bokföringsår, du kan alltså inte byta i efterhand. I senaste versionen av Visma Administration heter det inte längre Egen kontoplan utan du väljer först typ av kontoplan, exempelvis BAS 2013, och sedan väljer du den som heter Tom kontoplan. Dock är det bara i första bokföringsåret som kontoplanen verkligen blir tom med detta alternativ. Har du valt en annan kontoplan första året och Tom kontoplan andra året får du med dig kontona från året innan. Hoppas jag inte rörde till det för dig nu.:)

Angående övningsmaterial måste jag även passa på att tipsa om vårt senaste tillskott på vår supportwebb som heter Övningsplatsen. Här hittar du rykande färska och uppdaterade övningar som är tillgängliga för alla: Övningsplatsen för Visma Administration

Hoppas att du får ordning på det annars är du välkommen att höra av dig här igen.
Lycka till med utbildningen!