Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dokument skickas elektroniskt kan inte vara markerade inklusive moms

Dokument som är markerade att skickas elektroniskt kan inte vara markerade : inklusive moms

Jag har startat E-fakt idag och gjorde en testfaktura - som altså inte går att skicka iväg

2 SVAR 2
Davor P1
CHAMPION

Hej,

Hur har du gått tillväga?

Kan kunden ta emot e-faktura?

Har du i ditt kundregister fått rätt inställningar?
- gå in under Kundregistret FLIK 4 och klicka på KONTROLLERA för att se om kunden kan/vill ha e-faktura.
- Om det inte går automatiskt får du fundera på om du skall låta fakturan gå postvägen via AutoInvoice mot en lite högre avgift eller om du skall skicka det via egen posthantering.

Funkar det fortfarande inte är det bara att hojta till så hjälper jag dig vidare.

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kristin!

De fakturor som du skickar elektroniskt via Autoinvoice måste vara exlusive moms. Anledningen till detta är att den fakturaväxel som vi använder oss av kontrollerar värdet på raderna och utifrån det räknar ut momsen på fakturan.

Lösningen i programmet är att skapa en prislista exlusive moms som du kopplar till de kunder som du ska skicka fakturorna elektroniskt till. Har du en befintlig försäljningsprislista inklusive moms kan du skapa en ny och på den göra en prisomräkning baserat på den tidigare för att på ett enkelt sätt räkna om priserna till exlusive moms. 

Ha en bra dag!
/ Lisa