Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

E-order - hur kommer man igång?

hej

2 timmar vänte tid i telefon och skriven hjälp pratar bara om hur enkelt det är att ta emot och skicka e-faktura. står mycket om digitalisering...

 

jag vill ta emot e-order från kund, hur gör jag ? jag vill inte scanna in något utan ta emot orders rakt in,

 

nån som vet något?

 

chatt funkar inte hos mig, vet inte varför,,

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Per__42!

Vad kul att du vill komma igång med e-order!

 

För att komma igång med e-order så behöver du ställa in du in att du vill ta emot e-order i dina företagsinställningar. Under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Min sida/internettjänster - Digitala fakturor och dokument markerar du Ta emot e-order

För att dina kunder ska veta att du vill ta emot e-order framöver så rekommenderar jag att du informerar dem via t ex. ett mejlutskick att du vill att de skickar sina ordrar elektroniskt.

 

När du sedan går in under Försäljning - Order känner programmet av om det finns några e-ordrar att läsa in. Finns det e-ordrar att läsa in visas det i en informationslist ovanför arbetsbilden eller som en notifiering i sidopanelen.

Jag vill även skicka med dig vårt hjälpavsnitt Ta emot e-dokument om du vill läsa mer om detta.

 

Har du några följdfrågor eller funderingar så är du alltid välkommen att höra av dig antingen till mina duktiga kollegor på supporten eller här i forumet.

Önskar dig en fin helg!

/Tinne