Vi har en kund som vill börja skicka e-order till oss, och har skickat ut en enkät där man skall ange vilket format man kan ta emot en EDI-order i. Man har angett 3 olika:
ORDERS EDIFACT D96A enligt STFI
Sveorder 2.0 enligt STFI
Sveorder BIS28A 1.0
För att komma vidare i enkäten måste jag ange ett format. Är det någon här på forumet som vet vilket man skall ange? Vi använder Administration 2000. Jag kunde inte få svar via chatten!
hej
väntar också på att visma2000 ska klara skicka ordersvar/bekräftelse som e-ordersvar.
ska igång med ny kund, e-order, pratat med inexchange och dom säger att det vi idag har aktiverat med 1 kund är "aktiverat via API" från visma, hur gör jag för att komma vidare och ta emot e-order från fler kunder? förvånansvärt lite info om detta, trots att visma skriver mycket om digitalisering...
Hej Per__42!
Jag har besvarat dina frågor i ditt egna inlägg.
Återkom gärna om du har fler funderingar!
/Tinne
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.