Ena företaget jag jobbar i kräver bättre projektredovisning än Visma eEkonomi tillhandahåller av så där är alla redovisning kvar i Visma Administration 2000. Kundens kvittoflöde har ökat mycket och det är otroligt tidskrävande. Dom skannar kvitton via skannerappen så den används flitigt.
Det är främst kortköp som faktureras månadsvis. Kvitton måste stämmas av för att kunna veta vilka som saknas. och i dagsläget är det flera kortinnehavare som kan öka ytterligare.
Vad finns det för möjligheter att få till ett effektivt och mer lätthanterligt system för kvitton i första hand för Visma Administration 2000 än att jobba i inläsning underlag. I förlängningen behöver kunden kunna se vilket kvitto saknas men det kanske är en utopisk dröm att kunna få till. Drömmen vore att slippa manuellt hålla reda på vilka kvitton som saknas och också måsta påminna via mail inklusive avprickade pdfér.
För den kunden görs lönerna ff i Visma Lön 600 också pga projektredovisningen då det krävs både dagsfördelning av kostnader som % av fördelning av kostnaderna på respektive projekt och det funkar in med Visma Lön Smart.
Hej och tack för att du delar med dig av de utmaningar du står inför med projektredovisningen och kvittohanteringen. Jag förstår verkligen att det kan vara mycket tidskrävande, särskilt med det ökade kvittoflödet och behovet av noggrann avstämning. Låt oss se hur vi bäst kan hjälpa dig!
Vi har övervägt några olika alternativ och vill gärna rekommendera att du tar kontakt med våra kollegor som arbetar med integrationer. Det kan finnas en specifik integration för Visma Administration som skulle passa era behov. Du kan utforska olika alternativ på länken Visma Integrationslösningar och där hittar du också våra kontaktuppgifter om du vill prata med någon av våra kollegor som arbetar med integrationer.
En annan idé är att du kontaktar våra rådgivare på byråsidan. De har daglig kontakt med andra byråer och kan ha värdefulla råd och insikter från byråer i liknande situationer.
Du når våra rådgivare på byråsidan via:
Telefonnummer: 0470-70 61 60
Öppettider: Vardagar 9-12 och 13-17
E-post: byra.spcs@visma.com
Hoppas detta hjälper dig!
/Tinna
Tack för återkoppling.
Integrationslösningarna har jag kikat på tidigare, senast dagarna innan jag skrwev här, och det är väldigt tidskrävande om man för att kunna veta om något fungerar som det är tänkt måste prova dom först därför ställde jag frågan.
Jag skall ta kontakt med rådgivare så snart jag har möjlighet till det.
Självklart vill jag hjälpa dig @Carina Wesenlund-Jonsson
Sprang på en kollega som arbetar med integrationslösningarna och han tipsade om Pleo. Vet inte om du tittat på den lösningen redan? Annars är det kanske värt att ta ett kik på.
Men som sagt våra rådgivare pratar med många olika byråer och brukar ha bra tips på arbetssätt att dela med sig av.
Hoppas du hittar en lösning som du blir riktigt nöjd med.
/Tinna
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.