Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Faktura Avgift & automatisk fakturering

Faktura avgiften dyker upp titt som tätt fast vi plockar bort den på kundkortet varför?
Går det effektivisera faktureringen i Visma administrator med t.ex automatisk fakturering på natten på alla order som är klarmarkerade?

3 SVAR 3
Davor P1
CHAMPION

Gör denna ändring under FÖRETAGSINSTÄLLNINGAR - FÖRSÄLJNING - flik 3-Dokumentinställningar

Här kan du lägga normalvärden för frakt och expeditionsavgift samt nedre beloppsgräns när dessa avgifter inte skall läggas på.

Sen när det gäller automatiken så har jag inte sett någon sådan funktion, men det vore trevlig att ha.

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

det har vi gjort...
men på vissa kunden dyker den upp trots detta...
även en del kunder som inte ska ha exp avg där vi klickat ur det på kunden
MEN det händer INTE varje gång......

vad jag hört gällande fakturering så finns den funktionen i Visma E-ekonomi eller har jag fel?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan,

Vi har ett känt fel i programmet gällande frakt och expeditionsavgift. Inställningar för om order/faktura ska ha frakt/expeditionsavgift hämtas inte från kunden om du har urvalet Namn när du plockar upp din kund på ordern eller fakturan. (se bild nedan) Kan det vara detta som ställer till det för er?


Om det inte är det felet så får ni gärna kontakta oss så får vi kika närmre på det.

Ha en fin dag!
//Amanda