Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fakturafråga om två BG i samma bolag

Kan jag i samma företag fakturera två olika grenar med olika utseende på faktura och BG?

3 SVAR 3
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Du kan göra malländring för att få olika information på de olika fakturautskrifterna.
Hur du gör det kan du läsa på vismaspcs.se/support

Vi har en annan tråd där fler önskar kunna välja olika mallar per kund. I den här tråden kan du plussa på att du också önskar kunna välja fakturamall per kund: Olika utskriftsmallar per kund/artikel i Administration

Ett annat alternativ är att skapa en fakturamall som du använder som standard och sen skapa en fakturamall som du väljer som extra fakturadokument, informaiton om hurdu gör det hittar du också på vår hemsida.

Återkom gärna om du vill ha hjälp med någon av delarna.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svar.

Jag ska titta på de olika alternativen som du föreslår.

Det som jag funderar lite extra över är, hur det fungerar med olika BG nr. eftersom de hämtas från företagsinställningarna.
Tror näsan att det blir enklast att boka de olika grenarna separat som olika bolag fram tills bokslutet.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Själva ändringen i mallen är inte så svår att göra, det kan jag rekommendera om det i ditt kundregister finns något som skiljer de olika kunderna åt. Exempelvis om du har lagt in ett Sorteringsbegrepp eller Kundkategori på kunderna.

Då håller programmet reda på att om det är kunder med ett visst sorteringsbegrepp, eller annat som skiljer kunderna åt, så skrivs ett visst bg ut och annars det andra.

Finns det däremot inget tydligt som säger vilka kunder som ska ha det ena eller det andra bankgironumret så kanske det är enklare att använda extra fakturadokument.

Att ha bokföringen separat går självklart också bra, men då får du inte balans- och resultatrapporter under året som stämmer överrens med verkligen.

Valet är i slutändan ditt och jag hjälper gärna till om du undrar över något och vill ha hjälp med någon del.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~