Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fakturahantering för Visma API

Hej Visma API,
Vi behöver få svar på om Visma Administration kan hantera följande vid utskrift av fakturor:
Kan man skriva ut flera fakturor i en och samma följd, där fakturorna hamnar i separata pdf-filer?

Vi skulle vi vilja att ni lägger detta på önskelistan från oss som Integrationspartner i och med att våra kunder vill mer och mer hantera som fakturor digitalt.
Kan ni återkomma om ni kan ta vårt önskemål till er och lägga det som ett önskemål från oss.

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

I version 2014.0 anger du utskriftsvalet på respektive faktura tex Skrivare, Epost, Elektroniskt, PDF... Säg att i anger PDF på 5 fakturor. Om du då skriver ut ett intervall av fakturor så sparas respektive faktura i varsin PDF.

Det låter som om det är precis det du är ute efter? 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helene,
Vi har nu testat och får dock inte till utskrifterna till PDF på ett bra sätt ...
Vad jagi förstår ska man sätta “PDF” på fältet “Extra dokument” på varje kundfaktura.
När vi sedan går in under “Skriv ut” - “Extra fakturadokument Vit – kopia” så kan jag där ange att intervall, från till löpnummer (på de som inte tidigare är utskrivna tror jag).
Hur fungerar det, kan man bara skriva ut “Extra fakturadokument Vit – kopia” en gång ?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen Peter,

På kunden, på fliken 4 Utskriftsval ställer du in hur du vill att extra fakturadokument ska hanteras. Du kan massuppdatera kunderna och sätta PDF för den dokumenttypen på alla kunder om du vill det.

När du gjort inställningen på kunden föreslås det utskriftsvalet när du skapar en ny faktura. Du kan ändra utskriftsvalet direkt på kundfakturan också om du vill det.

När du skriver ut ett intervall av extra fakturadokument föreslås intervallet för alla de som inte redan är utskrivna. När du har skrivit ut dokumentet sätts bocken för Utskriven, precis som det gör när du skriver ut den faktiska fakturan.

Dokument som har en markering i Utskriven kan inte skrivas ut igen med hjälp av intervallutskrift. Vill du skriva ut dem igen använder du alternativet Direktutskrift (en och en).
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helene, 

En önskan som är relaterad till Peters är att man via API'et borde kunna skapa PDF-utskrifter av dokument och nu, eftersom Autoinvoice är på plats, kunna skicka iväg fakturor till Autoinvoice via API'et. Som det är så måste vi i dagsläget bygga egna utskriftslösningar för de som vill kunna skapa pdf'er utan att använda Visma Administrations egen utskrift. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Benny, tack för din input. Jag förstår att det hade varit uppskattat att trigga utskriften direkt från programmets API. Någon sådan förändring gör vi inte den närmaste tiden men jag har det med mig.