Jobbar i Adm 500.
När jag skriver en ROTfaktura syns på Fakturan Fastighetsbeteckningen men ej personnummer och namn på den som jag avser söka ROTavdrag på. Detta ser dock SKV i filen som förs över till SKV vid ansökningen.
Läser man SKV ställningstagande 2016-11-21 så skulle både personnamn och personnummer på samtliga delägare av fastigheten synas på själva fakturan för att dessa i vissa fall skall kunna vara berättigade till skattereduktion.
Hur löser jag detta så att p-nr &p-namn blir synlig på fakturan?
Hej,
Jag tolkar ställningstagandet som att man antingen måste vara angiven på fakturan ELLER kunna visa att man betalat fakturan.
Detta borde innebära att alla man söker ROT för ska stå på fakturan, eftersom det i princip aldrig är mer än en person som betalar fakturan.
Sen tror jag kanske att det räcker att det finns registrerat i filen till SKV och man kan hänvisa till att ROT-fältet inte kommer med på själva utskriften av fakturan. Det är ju i grund och botten bra att inte ange person nummer i onödan, då det underlättar för ID-kapare.
Själv såg jag gärna att namn och belopp för ROT-ansökan skrevs ut på fakturan, så man slipper göra det manuellt, men jag vill INTE ha kunders person nr i utskrift.
//Tina
Jag har haft hela upplägget av ROT-modulen uppe för diskussion förut och hoppas se en rejäl uppdatering av den inom en snar framtid :-).
Kan man göra så att bara namnen kommer med?
Som jag har förstått det ändrar de bara i standardmallarna. Eftersom jag är ekonom och inte dataprogrammerare, har jag tyvärr varken tid eller tålamod att lista ut hur jag ska lösa detta i "vår mall".
Du kanske också har en egen mall....
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.