Hur exporterar jag fakturaunderlag till Visma Admin när jag kör Visma tid lokalt på en dator (dvs ingen synkning till admin)? Räcker det med att exportera fakturaunderlag till fil och mejla över till bokföringsbyrå, eller måste jag exportera kundregister eller annat också?
/Magnus
I Visma Tid: Gå till Arkiv - Företagsinställningar - Integration. Titta på fliken Program och vad som står under sökväg för export av faktura-/bokföringsunderlag. Samma sökväg skall du sedan ange i Visma Administration. Gå till Arkiv -Import och klicka på Underlag från Visma Tid. Det ska stå samma sökväg där som det gjorde i företagsinställningarna i Visma Tid. Det är i den angivna mappen som underlagen ligger och som du sedan kan läsa in direkt i Visma Administration. Dessa mappar brukar oftast läggas upp per automatik när programmet installeras och de brukar oftast läggas lokalt på datorn, dvs. i en hemkatalog (C:) eller liknande. När du har exporterat en fil med fakturaunderlag öppnar du upp Visma Administration och väljer fliken Försäljning och klickar på Kundfakturor. Du får då frågan om du vill importera och då väljer du förstås att klicka på Ja eller Ok. Det kan vara så att du behöver göra lite förinställningar, t.ex. så att den kan matcha rätt artikelnummer mm. Supporten kan säkert hjälpa till med detta. Hoppas det var till någon hjälp.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.