Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fel datum på journalförd kreditfaktura

Ja hur reder jag upp detta problem? Jag får ju inte ändra datumet på kreditfakturan då den är journalförd. Tips någon 🙂

5 SVAR 5
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du får registrera den som betald på en egen journal, inte låta den registreras automatiskt utan ändra konteringen så den spegelvända den registrerade ursprungliga konteringen. Då har du nollställt det som journalförts och kan registrera kreditfakturan på nytt
- rätt.

Mikael
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu hängde jag inte med i ditt svar. Kreditfakturan skapades för några månader sedan, jag upptäckte felet med datumet då jag skulle jag skapa en ny momsrapport för feb (du hjälpte mig i den tråden med 🙂 ) och upptäckte att den ingående momsen på de krediterade fakturorna låg kvar på 2641. 
Vill du eller någon annan snälla förklara en gång till 🙂 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hittade det här svaret på Vismas supportsida. Jag förstår att det var så du menade i ditt svar, tack för hjälpen:)

"Om kreditfakturan är journalförd behöver du skapa en debetfaktura som "tar ut" den journalförda kreditfakturan och sedan måste du skapa betalningar på dessa fakturor. "

Fd medlem
Inte tillämpbar

OK

Thomas L
UTFORSKARE

Det går också att ändra datumet på journalens verifikation. Om du har inställningen en verifikation per affärshändelse så kan det ibland vara enklare. Men då kommer naturligtvis en diff att uppstå i kundreskontran - 1510 men den rättar till sig sedan.