Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Peter R
MEDLEM

Fel på rullgardin i artikelnummerkolumnen i ordermodulen

Jag jobbar med två skärmar. När jag är inne i ordermodulen i Visma 2000 v2018.7 och klicka på rullgardinen för artikelnummer så är den nu så bred så att den går över på min högra skärm ca 1/4. Irriterande då man kanske sitter med information på den skärmen som man behöver i arbetet samtidigt.

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej,

En trolig orsak till detta är din skärmupplösning. Har du en standardupplösning? Om inte så kan du testa att ändra genom att högerklicka utanför Administrationsprogrammet och välja bildskärmsinställningar. Här brukar det bli bäst om du väljer en upplösning där det står "(rekommenderas)". 

Vi har en lösning på gång som är mer kompatibel för olika typer av skärmupplösningar men tills dess hoppas jag du kan hitta en inställning som är acceptabel. 

Ha en fin dag!

/Kristina

Hej,

Jag har den inställning som rekommenderas. Samtidigt är det konstigt att inga andra rullgardiner är felaktiga, eller tycker du inte det? Aldrig haft problemet med detta i era tidigare versioner och jag har inte ändrat några inställningar för skärmarna.

Mvh

Peter

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Peter R,

Förstår att det inte känns så bra. Eftersom vi har en lösning på gång som är mer kompatibel för olika skärmupplösningar så gör vi såhär: Kvarstår problemet hos dig efter att nästa version av programmet är släppt och du har uppdaterat ditt system så återkommer du till oss så ska vi kika på det. 

/Kristina
Andreas Palmay
ANSTÄLLD

Hej! 

Nu finns version 2019.1 av Adminsitration för nedladdning. Den här versionen så har användarvänligheten för högupplösta skärmar förbättrats. Hoppas att ditt problem kommer löses efter uppdatering till denna version. 

Läs mer i versionsnyheterna »