Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

e96tony
UTFORSKARE

Fel pris när man skapar order ifrån offert med rabatt.

När jag skapade en order utifrån en offert där en säljare lagt in 2,5% rabatt på ordinarie pris så ändrades priset på artikeln och rabatten låg kvar så att det blev en dubbelrabattering till kunden.

ex. ordinarie pris 100kr.

Rabatt 2,5%

Pris på offert 97,50kr

Skapad order visar ordinarie pris 97,50kr

Lägger till rabatten ifrån offerten på: 2,5%

Priset till kund blir: 95,06kr

Detta måste vara en bugg ni kan fixa för vi kan inte fortsätta att ge kunder dubbla rabatter.

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej e96tony!

Både jag och ytterligare kollega har testat det du beskriver och det blir inte så i våra program. Jag testade i version 2021.3 och funderar på om det kanske är så att du möjligen arbetar i en äldre version? Eller har du en tredjepartslösning kopplad till Visma Administration som påverkar? I så fall behöver du börja med att ställa frågan till leverantörern av integrationslösningen. 

 

Om du inte har en äldre version av programmet eller en kopplad integrationslösning som rör modulen offert/order/faktura så rekommendrar jag att du tar kontakt med mina kunniga kollegor på supporten så får vi kika på hur det blir i ditt program

Självklart ska det inte vara dubbla rabatter och jag har full förståelse för att det ger er merjobb. 

 

När detta har löst sig blir jag glad om du vill uppdatera tråden så jag vet att du har fått hjälp. 

 

Ha en solig dag!
Tinna

 

 

Hej Tina,

 

Jag måste säga att jag är mycket förvirrad då jag efter att jag lagt upp detta på forumet provade att återskapa problemet utan att lyckas.

Jag använder 2021.3 och har vissa integrationer till systemet.

Men för tillfället så får jag hålla med er då detta verkar ha varit ett enstaka tillfälle men samtidigt så är det oroande att det kan hända alls.

 

Så jag får tacka för er hjälp och hoppas att jag får återkomma om problemet skulle uppstå igen.

Hej igen! 

Självklart är du välkommen att återkomma och vi finns här så om du upplever att detta händer igen så tar vi nya tag tillsammans.


Välkommen tillbaka

/Tinna