Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Fel registrerad inbetalning kund fakturor, hur ändrar man?

jag registrerade fel inbetalt belopp på "direktbetala" fliken när man står på fakturor i Visma adm.500 kunden har en kredit på del utav beloppet på en annan kreditfaktura och har dragit av detta beloppet på den fakturan de nu har betalt, men jag råkade registrera hela beloppet som betalt, hur kan jag ändra detta? innan jag fortsätter.
Med vänlig hälsning Andreas K

4 SVAR 4
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Gå till flik 4 Spårning på fakturan. Markera raden med betalningen och klicka på Soptunnan (Radera) eller tryck Ctrl+R. Då tar du bort den registrerade betalningen och kan registrera en ny med korrekt belopp.
Annika36
UTFORSKARE

En fundering: Du ska väl registrera hela fakturabeloppet på samtliga fakturor, även på kreditfakturan, oavsett vilken betalning han dragit krediten från? Hur avslutar du annars kreditfakturan?
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej Annika!

Det är riktigt, men samtidigt kan det vara bra att registrera betalningen på fakturan som två delbetalningar i vissa fall. Många använder exempelvis ett särskilt konto för att registrera betalning/kvittning mot kreditfakturor för att dessa inte ska bokföras mot 1930.
Fd medlem
Inte tillämpbar

tack för svaret.
Med vänlig hälsning Andreas