Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Följesedel till kund på paketartikel

När man skriver ut följesedel från order går det att klicka bort och bara skriva ut huvudartikeln i paketartikeln men när man skriver ut en följesedel från kundfaktura får man med alla delar i paketartikeln. Jag skulle vilja slippa få med alla små delar i våra paketartiklar när jag gör en följesedel. Vi har en del paketartiklar som har beståndsdelar ner till skruvnivå för att få ut dem ut lagret och jag vill inte ha med allt det på följesedeln till kunden. Är det något ni tittar på att ändra eller kan ta med i tanken i fortsättningen?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Ylwah, 

Du kan styra detta direkt på artikeln på fliken 4.Struktur. Där kan du välja om de underliggande raderna ska synas på de olika dokumentutskrifterna. Om du tar bort markeringen för Följesedel på alla de små delarna i strukturen slipper du dessutom att ta bort markeringen i Skriv följ manuellt på varje order. 

Hoppas det hjälper 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Helene, nej tyvärr hälper det inte.. Det är inte ikryssat på flik 4 (struktur). Ingen ruta är ikryssad, inte offert, inte order, inte följdesedel och inte faktura, men delarna kommer i alla fall med på följesedeln. Är det någon mer inställning jag har missat eller kan jag ha gjort något fel när jag lägger upp paketartiklar?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen Ylwah och tack för återkopplingen. Det låter märkligt. Jag ser till att vi ringer upp dig och kikar på hur det ser ut.