Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Formatering av datum i fakturamall

Vi har fakturor på engelska och vid förfallodatum kan det tex stå 2016-06-07. Då vi i Sverige förstår att detta betyder 7 juni så kan det ju i andra länder lika väl betyda 6 juli. Kan man ändra hur datumet formateras på engelska fakturor, till tex 2016-Jun-7 ?

13 SVAR 13
Davor P1
CHAMPION

Jag tror att den enklaste vägen är att skriva ett förtydligande som kommentar på fakturorna. Du har 3 extra textrader och "leka med"

Gå in under ARKIV - Företagsinsttällningar - Försäljning - Dokumenttexter

Välj Engelska som språk 

Nu kan du under FAKTURATEXT skriva in att datumet har formatet YYYY-MM-DD

Davor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, tack för svar.

Om man inte vill gå den enkla vägen då? 🙂
ChristerC
UTFORSKARE

Hej. Då kan du i faktura mallen lägga in detta Text(%FaktDat;"ÅÅÅÅ-MMM-DD") under funktion gällande fältet fakturadatum
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för det ChristerC!

Slutresultatet blev detta:

Om(%Språk="SV";%FaktDat;Text(%FaktDat;"ÅÅÅÅ-MMM-DD"))
ChristerC
UTFORSKARE

Just det, språket var det ju oxå 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Denna lösning fungerade ju bra så länge som månadsnamnet (3 första bokstäverna) var samma på både svenska och engelska. Men nu när vi ska fakturera med fakturadatum Maj så står det just Maj på de engelska fakturorna. Inte May som man ju vill. Hur ändrar jag det...? Resten av fakturan är alltså på engelska...

Idag: Date due; 2016-Maj-09

Önskat resultat: Date due: 2016-May-09
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det hämtas från datorns inställningar. Jag är osäker på om det går att lösa, men kolla gärna med någon av våra partners för att se om de kan hjälpa dig.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Ok - vilken inställning är det då? Jag har försökt att ställa om alla möjliga inställningar på min dator till engelska - men det står ändå "Maj"...?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag har med försökt att justera datorinställningarna men med dåligt resultat, som min kollega skrev tidigare så var det en lite osäker lösning.
Därför är nog det bästa att ta kontakt med en partner som kan hjälpa dig med att lösa detta, våra partners hittar du Här.

Tack för din fråga!

/Carl
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej.


Du går på Mallar, utskriftsmallar.

Tryck sedan på fliken 3.Ledtexter.

Där kan du tex lägga till maj för svenska och även engelska ordet.


det borde funka?

Fd medlem
Inte tillämpbar

Helt korrekt Annette!

Där har du inställningen!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok, på fliken "3.Ledtexter" - vad ska det vara för "Kod" för att programmet korrekt ska byta ut månadens namn mot det engelska?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jenny!

Tyvärr fungerar det inte att lägga upp ledtexter för detta. Jag har testat och får det inte att bli korrekt. Jag får hänvisa till någon av våra partners, som mina kollegor gjort här ovan.

Ha en fin helg!

/Elin