Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

HeleneB
MEDLEM

Försäljningsprislista

Hej,

jag vill skriva ut en specifik försäljningsprislista där man kan inkludera annan benämning, vikt, volym, streckkod, HS kod (Exportkod) etc. till en Excelmall.

Hur gör jag det?

 

/Helene

4 SVAR 4
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @HeleneB 

 

Välkommen som ny forummedlem. 
 

Det finns rapporter som du kan importera till ditt program via Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Läs in rapport - Markera katalogen SpcsRapp. Efter att du gjort importen hittar du rapporten under Utskrifter - Inlästa/skapade

Rapporten som heter Försäljningsprislista kanske kan vara ett bra 
alternativ för dig och den kan du välja att skriva till Excel. Testa den och om den inte är precis vad du söker så kan du köpa en rapport via våra partners, som kan bygga en rapport specifikt för dig. Här är Kontaktuppgifter till våra partners

 

Ha en fin vecka 

/Tinna

Hej,

du har inte prövat den funktionen förstår jag. Det finns inte det jag efterfrågar där. Jag tycker det är jättedåligt att ni numera bara lättvindigt hänvisar till diverse sammarbetspartnerws som tar hutlösa månadavgifter etc för att skapa en utskrift. Förr kunde man själv bygga egna utskriftsmallar och det fanns en bok med instruktioner. Visma har numera endast blivit ofantligt jättedyrt och inga som helst funktioner i programmen längre. Vi har nu börjat titta på att byta ekonomisystem, efter 40 år med Visma. 😞

Hej @HeleneB 

 

Känner du dig bekväm med att själv skapa rapporter så finns den möjligheten kvar. Mer info hittar du i hjälpavsnittet Skapa rapport via rapportgeneratorn

 

Detta är lite pilligt men jag tolkar dig som om du har gjort detta tidigare. 

 

Hoppas du löser det och att du får en härlig eftermiddag. 

/Tinna

Tack