Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Försäljningsprislistor omräkning, önskar kunna godkänna beräkningen genom "Gör definitiva knapp"

I samband med "prisomräkning" av "försäljningsprislistor" i Visma Administration 2000 så önskar jag att Visma implementerar en "Gör definitiva" "knapp" som man kan bekräfta- och godkänna den utförda beräkningen med efter en utförd beräkning. Önskar kunna bekräfta med ett kommando att den genomförda uträkningen är OK. I dagsläget så är programmet, när det gäller prisomräkning av försäljningsprislistor, inte tillräckligt säkert. Det är mycket lätt att det blir fel i prislistorna vid en uträkning eftersom programmet i dagsläget själv bekräftar och godkänner en utförd beräkning så fort man "hoppar" från en flik till en annan i programmet, från tex flik 3 Prisomräkning till flik 2 Artiklar el. till flik 3 Prislista. Programmet är däremot väldigt säkert när det gäller prisomräkningar som man gör under fliken "Artiklar/Lager" och där under flikarna "kalkylpriser" och "leverantörspriser". Under dessa flikar, när man utfört/genomfört en beräkning, så finns det en "Gör definitiva" "knapp". Detta är mycket säkert och väldigt bra för då hinner man uppfatta om något blivit fel i uträkningen och man kan då lätt välja att förkasta/ta bort den utförda beräkningen genom att inte klicka på "Gör definitiva knappen" i ett sådant läge eller så kan man trycka på "knappen" "Rensa nypriser" för att ångra. När det gäller beräkningar som av misstag blir felaktiga under fliken "Försäljningsprislistor" och där under fliken "prisomräkning" så kan man inte backa el. ångra en utförd felaktig beräkning på ett lätt sätt. Speciellt inte om det är så att du inte vet exakt vilka produkter som du precis utförde beräkningen på, låt säga att du tex. missat att fylla i ett urval för vilka produkter som uträkningen skall baseras på och att du dessutom avbryter uträkningen mitt under själva uträkningsskedet. I dagsläget måste man i så fall ändra ett sådant misstag på en felaktig uträkning av priserna i prislistorna manuellt i prislistorna och där granska och ändra på varje enskild produkt manuellt var för sig vilket tar enormt mycket tid. Det skulle därför underlätta och vara mycket säkrare med en "Gör definitiva" "knapp" när det gäller uträkningar av försäljningsprislistor så mitt önskemål är därför att det implementeras ett sådant kommando under försäljningsprislistor. Med vänlig hälsning /Annika Strandberg på Inverdia AB

2 SVAR 2
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Annika!

 

Tack för att du delar med dig och tar dig tid att skriva in till oss.

Från och med 1/4 ändrade vi idéhanteringen, vilket innebär att ni nu lämnar ni feedback och önskemål direkt i produkterna.

Vi tar väldigt gärna emot dina förbättringsförslag via programmet, då det inkommer direkt till vår utvecklingsavdelning.

 

I Visma Administration finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål:

 

Jag önskar dig varmt välkommen tillbaka till forumet och en fortsatt fin fredag.

/Tinne

Tack Tinne,

Jag har i förra veckan skrivit in mitt förslag till förbättring direkt i programmet Visma Administration 2000 under "Förbättringsförslag" gällande; ett säkrare utförande av prisomräkningar av försäljningsprislistor, uträkningar/kommandon med önskemål om en "Gör definitiva" "knapp". Hoppas och väntar på att någon på utvecklingsavdelningen hör av sig angående mitt förslag.

Ha en fin dag,

Med vänlig hälsning

/Annika