
Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-06-29
14:54
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-06-29
14:54
GDPR - Bekräftelse på borttagning?
Hej
Om en kund önskar ha någon form av bevis på att vi tar bort en kund i våra register...
Vad skulle ni rekommendera att vi skickar ut till kunden som bekräftelse då utöver att bara bekräfta i mejl eller samtal att vi har raderat ifrågavarande persons uppgifter?
Man skulle ju kunna ta en prtscrn på dialogrutan som kommer upp "Är du säker på att du vill radera kundnr ******?" men kanske vore mer lämpligt med något som också har kundens namn eller andra uppgifter?
Svara
2 SVAR 2
2018-06-30
14:20
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-06-30
14:20
Lite svårt att bevisa frånvaron av något. 🙂 Jag kan i alla fall inte komma på något.
Om kunden inte litar på det ni skickat skriftligen så borde kunden med samma logik inte lita på en sådan printscreen. Kan man falsifiera det ena så kan man ger det med andra med.
Men, ibland handlar det inte om logik, ibland handlar det bara om vad jag kallar för PR.
Här skulle man kunna argumentera för att det borde finnas en funktion som gör att kunden själv kan kolla i systemet hos leverantören efter sig själv. Men, bortsett från de tekniska komplikationerna och framförallt det skulle kunna missbrukas så faller det tillbaka på det jag skrev först. Om man inte litar på vad skickas ut skriftligen så är problemet egentligen något annat. 🙂
Om kunden inte litar på det ni skickat skriftligen så borde kunden med samma logik inte lita på en sådan printscreen. Kan man falsifiera det ena så kan man ger det med andra med.
Men, ibland handlar det inte om logik, ibland handlar det bara om vad jag kallar för PR.
Här skulle man kunna argumentera för att det borde finnas en funktion som gör att kunden själv kan kolla i systemet hos leverantören efter sig själv. Men, bortsett från de tekniska komplikationerna och framförallt det skulle kunna missbrukas så faller det tillbaka på det jag skrev först. Om man inte litar på vad skickas ut skriftligen så är problemet egentligen något annat. 🙂

Fd medlem
Inte tillämpbar
2018-07-02
14:29
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2018-07-02
14:29
Hej, tack för svar-
Precis så vi också har resonerat sedan tidigare.
Precis så vi också har resonerat sedan tidigare.
