Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LottaM
MEDLEM

Går inte stega framåt med "enter"

Hej!

Ett mycket irriterande fel kommer när jag arbetat ett tag i programmet (ver 2020.3) med leverantörsfakturor. Helt plötsligt så fungerar det inte att "entra" sig framåt när man lagt in fakturanummer utan man får ta muspekaren och sätta i totalbelopp. Sen går det "entra-in" moms etc. för att sedan fastna i attestboxen igen. Fastnar sen i datumboxen också. Vid konteringen så funkar enter igen.

Har stängt ner programmet och öppnat det igen och då fungerar det som vanligt ett tag, sen helt plötsligt stoppar det igen. Tror det har att göra med den gula påminnelsen om att leverantören kan skicka e-fakturor. Har varit med om samma under verifikationer när den gula varningen om att låsa period kommit upp. Då kunde jag inte använda enter förrän jag låst perioden som efterfrågades. Sen kunde jag fortsätta som vanligt igen.

Är det ett av de kända felen för er?

1 SVAR 1
Mita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Hej LottaM!

Jag förstår att detta måste vara irriterande när det plötsligt inte funkar att trycka Enter. I dagsläget har vi inte konstaterat att vi har något fel här, men jag vill att du tar kontakt med mina kollegor på Supporten så att vi kan koppla upp oss och se vad det är. Du når oss via Kontakta oss »

 

Ha en fin dag!
 

Mita Jonsson

~Content producer, Visma Administrationsfamilj~