Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hittar inte var konfigureringen till programmet

Jag installerade en SSD-disk som klonades från min systemdisk. Då flyttades min installation av SPCS från 😧 till F:    bara genom förskjutning av bokstäverna.
När jag nu ska starta VISMA förening så vill den att jag sätter in en disk i 😧 som du blivit DVD-spelaren. Gör jag det så går programmet igång o hittar till F:.
Bara så irriterande att behöva sätta in en disk i 😧 Hittar inte var konfigureringen finns. Hjälp!!!

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Jag vill att du tar en säkerhetskopia på din förening och sedan ominstallerar programmet. Du får vid nyinstallation sedan välja vilken disk du vill lägga programmet på.

/Elin
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej o tack för svar. Undrar om ni förstod frågan. Program och data ligger på rätt plats, F:

Det är bara så att det saknas en genväg som pekar på F: Den nuvarande letar på 😧 (som numera är DVD-spelaren) o som kräver att jag sätter in en disk, vilken som helst..

 

Sen säkerhetskopiera o ominstallera är inte så enkelt som det låter. Kanske är det så här:

1.      Ta säkerhetskopia (ska jag ta systemsäkerhetskopia och vanlig ”Aktiv förening”?)

2.      Avinstallera SPCS Ekonomi

3.      Installera SPCS Ekonomi på samma plats där det nu ligger

4.      Återställ systemsäkerhetskopia

5.      Återkopiera från säkerhetskopia.

Fast något säger mig att jag bara får med ”Aktiv förening” då. Kanske.

Känns väldigt skakigt. Tacksam för mer detaljerade råd.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Det är någon sökväg som pekar på D och det är därför som jag vill att du ska ominstallera programmet.

När du avinstallerar programmet ska inte föreningen försvinna men jag vill ändå att du tar säkerhetskopior. Du gör precis så som du skriver i arbetsgången. Väljer du Aktiv förening blir säkerhetskopian på den föreningen du är inne i. Har du fler föreningar i programmet väljer du istället Alla föreningar.

/Elin