Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hoppa mellan konton

Jag tar fram kontoplan (eller verifikationer) som en lista på skärmen, sen väljer jag ett konto för att kontrollera. Hur kommer jag då tillbaka till kontoplanen igen? Måste jag stänga det kontot jag höll på med och sedan öppna listan igen? Jag ska ju bara kontrollera vissa konto och det är jobbigt att gå med pilarna. Dessutom får man ingen överblick.

Gullvi   

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-13

6 SVAR 6
Fd medlem
Inte tillämpbar

Du får spara ner dem i pdf för att kunna öppna fler
Fd medlem
Inte tillämpbar

Är det ofta samma konton du vill se? skriv ut en kontoanalys på de kontona för den period du vill kolla (kommatecken mellan kontonumren), antingen till skärmen, till Excel-fil eller på papper, så kan du sen gå till verifikationer om du vill kika på enskilda poster. 

Inte helt optimalt men överblick får du 😉 
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Gullvi!

Om det är en utskrift du tar ut och vill komma tillbaka till rutan för utskrift där du kan välja ett annat konto, så kan du i Arkiv - Inställningar - Programinställningar markera att du vill Återgå till utskriftsdialog efter utskrift till bildskärm. Jag ser att du inte har något serviceavtal på ditt program, så har du en gammal version är det inte säkert att denna funktion finns i ditt program. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nej, jag vill inte ha en utskrift. Jag ska kolla konton och ta då fram hela listan med konton. Jag letar reda på det konto jag vill kontrollera och öppnar det. När jag är klar vil jag tillbaka till listan igen för att kolla nästa konto. Måste jag då stänga aktuellt konto. Ta fram listan igen och sen bläddra ner till nästa konto? 
Linnea Norden
ANSTÄLLD

Hej Gullvi!

För att byta konto så kan du antingen använda pilarna uppe i mitten till vänster om Skriv ut knappen. De två översta går till föregående konto eller nästa konto. Och de två understa går till första eller sista kontot i listan. 
Sen har du även en knapp uppe till vänster som heter Lista och trycker du på den kommer du ut till listan. 
Du har även en knapp som heter Sök mellan pilarna högst upp och Skriv ut knappen, trycker du på denna kan du skriva in ett nytt kontonummer och trycka OK så kommer du till det kontot. 

Dessa knappar finns överallt i programmet så det är inte bara i kontoplanen du kan använda detta. 

//Linnea
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack!
Vad svårt det är att förklara ibland.
Det var just den list-knappen som jag frågade efter.  Nu blir det lättare
Gullvi