Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Annapanna1
UTFORSKARE

Hur flyttar jag en leverantörsfaktura till ett annat projekt?

Hej,
Vi använder oss av projektredovisning och det händer tyvärr ibland att leverantörsfakturor bokförs/registreras på fel projekt. Hur flyttar jag enklast en faktura från ett projekt till ett annat?

3 SVAR 3
KenArd
CHAMPION

Hej Annapanna,
Det enklaste sättet är att du öppna journalen och stryker raderna med fel projektnummer
sedan registrerar du samma kontering på journalen med rätt projektnummer.

Då förutsätter jag att det görs innan bokföringsperioden är låst annars får du skapa en manuell verifikation där du konterar om det.

Kom i håg att skriva ut den uppdaterade journalen och ersätt den gamla utfall ni använder bävermetoden (pärmar med papper);)

MVH

Kenneth
Annapanna1
UTFORSKARE

Tack för svaret!
Det var det sättet jag kände till, jag hade hoppats på att det fanns någon genväg där man kunde flytta fler fakturor vid samma tillfälle. Just nu tex har jag flera fakturor som måste flyttas, och de ligger i olika journaler, då blir det lite pyssel. Speciellt när de i dagsläget ligger på ett och samma projekt och alla ska flyttas över till ett annat....
KenArd
CHAMPION

Hej Annapanna,
Då förstår jag..
Gör en manuell verifikation med samma summa och konto i debet och kredit men korrigering av projekt, då blir det en "massuppdatering".

Är det flera konton så fortsätter du på samma ver. som i steg 1.

Kenneth