Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Jessica_
UTFORSKARE

Hur fungerar Notifieringar?

Hur fungerar Notifieringar? Jag har haft en notifiering inlagd på detta företag. Den har plötsligt försvunnit! Kan inte säga

när

, men jag upptäckte det idag. Det är bara jag som arbetar i programmet och jag har inte

raderat

den... Är det någon begränsning i tid så man regelbundet måste lägga in notifieringarna på nytt? I ett annat företag har jag en lite mer komplex notifiering, och vill helst slippa lägga in den på nytt om det går, eller åtminstone veta om jag måste "uppdatera" den innan ev begränsningstid går ut, och hur jag isf "uppdaterar". Tack på förhand! 🙂

 
1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Jessica,

Notifieringar är en flik i sidopanelen som är till för att ge oss påminnelser om olika händelser i programmet. I länken Sidopanel kan den som vill ha lite mer information om hur det är tänkt att fungera läsa mer. 

Tråkigt att dina notifieringar har försvunnit och jag har försökt hitta en anledning till detta men enligt den information jag har fått fram så kan inte en notifiering bara försvinna utan att man själv raderar den.
Vad jag förstår så är du ensam användare av programmet men i de fall där man är flera användare i programmet så kommer de notifieringar som du själv skapar att visas för alla användare i företaget. Stänger någon
användare ner en notifiering med hjälp av krysset, så visas den ändå för övriga användare.

Om du däremot raderar en notifiering genom att klicka på papperskorgen i listan som öppnas när du klickar på Visa egna notifieringar så försvinner notifieringen för alla användare. 

Det sker ingen loggning av notifieringar i programmet och äldre notifieringar sparas inte i något arkiv eller så. Det finns ingen tidsbegränsning för hur länge en notifiering finns kvar utan det krävs att du själv tar bort dem. Vill du ta bort en notifiering som visas under fliken Notifieringar för du muspekaren över notifieringen och klickar på krysset som visas i notifieringens övre högra hörn - kanske är det som har hänt hos dig tänker jag. 

Vill du visa både aktuella och kommande notifieringar i en lista kan du göra det genom att klicka på knappen Visa egna notifieringar. I den här listan kan du även radera notifieringar. Det gör du genom att markera raden för notifieringen och sedan klicka på knappen Radera (papperskorgen). 

Jag har lyft frågan om möjligheten att ha någon form av arkiv för notifieringar med programansvarig. 

Hoppas det inte försvinner något i ditt andra företag och tack för att du skriver i forumet. 

Ha en fin dag! 

/Kristina