Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur skriver man ut avtalsperiod OCH betalningsperiod på fakturor?

Hej. Vi har löpande årsavtal på våra kunder. Tidigare har vi skickat en faktura per år och avtalsperioden på 12 månader har mycket snyggt skrivits ut på fakturan.

Nu ska vi dela upp fakturan och skicka kvartalsvis istället. Därför behöver vi skriva ut både avtalsperioden SAMT betalningsperioden på fakturan. Hur gör man det?

5 SVAR 5
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Hejsan! 

För att kunna hjälpa dig skulle jag behöva veta vilket datum betalningsperioden ska vara på? Ska det vara samma som avtalsperioden? 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Betalningsperioden ska vara kvartalsvis.
Avtalsperioden är årsvis.
Alla perioder räknas från den 1:e i månaden. Avtalen är skapade vid olika tillfällen vilket gör att det finns startdatum för avtalsperioder alla månader på året.
Var det svaret på din fråga?
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Tack, det var svaret på min fråga. 

Jag har testat fram och tillbaka och det enda som skrivs ut på fakturan är avtalsperioden. Avtalsperioden i detta fallet kommer att vara det kvartalet som du fakturerar för. 
Vill du ha med ytterligare ett datum för hela året måste du i så fall lägga in datumet manuellt på en textrad. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för svaret. Det är just detta manuella arbete vi vill slippa, men det kanske inte finns någon lösning.
Lisa Henriks
PRODUCT OWNER

Dessvärre finns det inte någon annan lösning på det.