Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inläsning av elektroniska fakturor

Jag har ett problem vid inläsning av elektroniska fakturor. Ibland kommer det upp en text "I fakturan finns en hänvisning till beställning xxxxxx. Denna beställning är redan satt som levererad i programmet. Skriv ut fakturan kontrollera aktuella beställningar och registrera fakturan manuellt."

Vad är det då för mening med elektronisk faktura? Det är ju för att hoppa över den manuella registreringen man vill ha elektronisk faktura.

Dessutom är det absolut vanligast att man har fått godset och registrerat inkommande följesedel innan man får fakturan. Därför måste det vara något fel i systemet att man inte kan läsa in en elektronisk faktura om man har registrerat beställningen som inkommen. Vi kör Administration 2000 version 2020.1. men det har varit på samma sätt i tidigare versioner.

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Jan,

Förstår att det ställer till det för dig och vi ska självklart se hur vi kan hjälpa dig på bästa sätt. En lösning kanske skulle kunna vara att din leverantör tar bort beställningsnumret och anger följesedelnumret istället men för att vara på den säkra sidan så behöver vi nog kontrollera hur det ser ut hos dig och i dina filer. Jag har skapat ett ärende som finns registrerat på ditt kundnummer och du är välkommen att kontakta supporten så löser vi detta i den kanalen istället. 

/Tinna