Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Inläsning leverantörsfaktura dubbelt

Hej! Det går att läsa in fakturor med samma leverantörsnummer och samma fakturanummer fler än en gång. Tidigare har man fått en varning att det redan finns en faktura med detta fakturanummer, men inte längre - varför då? Om inte fakturorna kommer samtidigt så att man hinner med att se att det kommit två av dem blir det dubbelt betalt. Jag frågade i supporten och fick till svar att jag ska skriva i forumet. Känns inte bra alls. Hoppas på snabbt svar från tekniker så vi kan få bort detta. mvh Katarina

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-30

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Katarina,

Jag testade detta själv och får ett meddelande, se bifoga bild. Upplever du att detta inte är tydligt nog? Om så är fallet tar jag det gärna vidare som ett önskemål till förbättring. Tack för att du hörde av dig! 

 

Trevlig kväll! 

Tinna

image (2).png

 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Tack för svar och för bild var vi hittar infon. Gjorde en ny statuskontroll och då kom rätt info fram. Ha en fin dag! /Katarina

Godmorgon!

Stort tack för att du hörde av dig och skönt att vi kunde lösa det tillsammans. Det blev en bra början på min onsdag. 

 

Välkommen tillbaka till forumet! /Tinna

Jeps63
MEDLEM

Vid manuell registrering av leverantörsfakturor varnar programmet Administration 1000 om fakturanumret redan finns på aktuell leverantör. När man istället använder sig av inläsningsfunktionen både för manuellt inskannade fakturor, PDF fakturor och E-fakturor varnar inte programmet när dubbletter på fakturanummer dyker upp. Har redan råkat ut för oriktiga dubblettregistreringar.

Hej!

Jag flyttade din tråd hit så har vi liknande trådar på ett och samma ställe i forumet. Kika gärna på mitt tidigare svar lite högre upp i tråden där jag även visar en bild över den varning som kommer upp när i samband med inläsning av fakturan. 

Hoppas att detta kan hjälpa även dig och annars är du självklart välkommen att höra av dig. 

 

/Tinna