Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Integration Ascendo

Min leverantör av integration för inläsning av leverantörsfakturor får inte kontakten med mitt VISMA Adm 2000 att fungera. Felmeddelandet "får ej kontakt med databasen" kommer upp vid försök till inläsning.

De säger att en användare på kunden i Adm 2000 bör bli markerad på att de kan välja användare för integration vilket inte går då den är "mörklagd". Jag startar mitt adm 2000 från Byråstöd där endast en användare finns upplagd för samtliga mina VISMA program.

Leverantören ör Ascendo med Attest.nu som programvara som ju finns som val hos er när jag tittar på "inläsning av leverantörsfakturor".

Behöver svar så att jag kan få igång den tjänsten.

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-10-10

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Kalle,

 

Klurig fråga men jag ska försöka hjälpa dig. Det du behöver göra är att öppna klienten utanför Byråstöd en gång och aktivera behörighetskontrollen. Sedan skapar du upp en integrationsanvändare.

 

Du skapar en integrationsanvändare i Visma Administration så här:

  1. Gå in i Visma Administration.
  2. Arkiv -> användare.
  3. Aktivera behörighetskontrollen.
  4. Högerklicka på en användare i listläget ( eller skapa en ny användare som har fulla behörigheter i programmet) välj att sätta den som integrationsanvändare.

Testa att logga in med användaren i Administration.

 

Starta Ascendo och fyll i inloggningen för användaren ovan i inloggningsrutan som (om den) dyker upp. När du loggat in en gång slår du av behörighetskontrollen igen.

 

Om detta inte fungerar eller om du behöver ytterligare hjälp i ärendet rekommenderar jag att du vänder dig till mina kollegor på supporten så hjälper vi dig i den kanalen istället. 

 

/Tinna