Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Susanne12
UTFORSKARE

Journal - Belopp 0

Hej,

Hur gör jag när jag har en lev.faktura med belopp 0 sek. Vill kunna dra en journal men får felmeddelande varje månad så ingen journal blir dragen. Systemet säger att det inte finns några godkända poster att journalföra. Det finns inleveranser att godkänna. Jag kan INTE ta bort denna lev.fakturor då det är gjort inleveranser. Hur gör man då?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Susane12

Förstår ditt dilemman men precis som du skriver så kan man inte journalföra/bokföra något som har beloppet 0 kronor. Vad gäller inleveranserna så tänker jag att du skulle kunna lösa dem genom att göra manuell inleveranser. Mer information om detta kan du läsai i programhjälpens avsnitt Manuella inleveranser

 

Ha en fin eftermiddag!

//Tinna

Hej, 

Jo manuella inleveranser vet jag att man kan göra. Tycker dock ändå att det är fel å makulera 0-fakturor. Det kan ju vara en faktura med belopp noll från en leverantör där det inte är någon inleverans utan helt enkelt en vanlig 0-faktura. Man får ju lite 0-fakturor med jämna mellanrum. Så alla andra som får fakturor med beloppet 0 sek. Makulerar de sina då? Det är ju ingen felaktig faktura, så känns helt galet att makulera. 

Hej igen! 

Jag gillar inte heller att makulera fakturor och förstår hur du känner. 

Svårt att säga hur andra kunder löser detta men i vårt system så kan man inte journalföra nollfakturor av anledning att det inte finns något att bokföra som påverkar bokföringen och som läget är idag så rekommenderar vi kunder i samma situation som du att göra manuella inleveranser. 

 

Vi arbetar ständigt med att förbättra våra program och du är välkommen att lämna ett förbättringsförslag till våra utvecklare i Visma Administration. 

I Visma Administration finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

 

 

Välkommen tillbaka till forumet

//Tinna