Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Journalföra utan att bokföra gamla fakturor

Jag har tagit över ett uppdrag och har nu gjort nya fakturor som jag vill bokföra genom att journalföra 'mina' fakturor. Jag får du upp flera gamla fakturor i journalen som redan är bokförda. Hur får jag bort dessa från journalen?
Jag har försökt att boka i journalförda på de fakturorna men det går inte då det står att fakturan redan finns i reskontran. Vad ska jag göra?

3 SVAR 3
pisun_
UTFORSKARE

Jag föreslår att du går in i inställningarna och tar bort bocken för att automatisk bokföring av verifikationer. Kör ut journalen med de gamla fakturorna utan att bokföra den förstårs och glöm inte bort att ändra tillbaka i inställningarna.
Hoppas det löser problemet.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Helt riktigt!
Du hittar inställningen för att stänga av den automatiska överföringen till bokföringen under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring. Bocka i rutan Manuell registrering av bokföringsorder och stäng sedan fönstret för att bekräfta din ändring. Och precis som pisun skriver, glöm inte att ändra tillbaka när du har skrivit ut journalen/journalerna med de gamla fakturorna, för att få automatisk överföring till bokföringen igen.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Toppen! Funkade kanon.
Tack för hjälpen