Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Justera ett fakturaunderlag från Visma Tid i Visma Adminstration

Vi jobbar med VismaTid + administration 1000.
Vi behöver ibland göra manuella fakturor då vi fått felaktiga konteringsuppgifter av kunden.
Om jag då gör en kreditfaktura och sedan vill göra en ny faktura manuellt får jag feluppgifter i fakturahuvudet. Jag måste välja kund först, men samma kund kan ha flera projekt hos oss. Systemet väljer med automatik ett projekt hos kunden, och den informationen kan jag inte redigera. Så fakturan blir fel i alla fall! Jag borde kunna välja projektnr först, eller efter att jag valt kund kunna välja projekt

3 SVAR 3
Davor P1
CHAMPION

Hej,

Jag arbetar inte med Visma Tid, men jag har för mig att du kan välja att skapa ORDER av ett underlag från Visma Tid. På så sätt kan du bearbeta underlaget INNAN det blir en faktura.

Skulle det sen bli fel av någon anledning så kan du skapa en kopia av ordern som du sen kan korrigera efter tycke och smak.

Genom att skapa en kopia kan du välja vad du vill kopiera från ditt "original"

Detta kan eventuellt även fungera i fakturaläge också, men du måste ändå skapa en kopia av den felaktiga fakturan.

Jag rekommenderar alla att gå "omvägen" via order då detta sparar en del arbete med skapade fakturor som ibland journalförs väldigt snabbt...

//Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Problemet är väl att då jag överfört tiden till Administration som faktureringsunderlag är det låst.
Men jag ska se vad man kan göra

Eventuellt kan du ändra innan du skriver ut fakturan och journalför.

Om du tar bort bocken för UTSKRIVEN så tror jag att du skall kunna gå in och korrigera innan utskrift och utskick till kund.

//Davor