Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Konvertera säkerhetskopia från en bok-fil till bck-fil

Hej, har en ny kund som skickat mig bok filer. Behöver konvertera filerna till bck då jag arbetar i administration 1000. Hur gör jag?

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-05-31

1 SVAR 1
Mita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Hejsan!

Det verkar som om din kund har vårt gamla program Visma Bokföring, för tar man en säkerhetskopia där så får den ändelse .bok exempelvis back1.bok. Du kan inte konvertera över denna till Visma Administration, utan ni får använda er av SIE-fil istället.

 

Vill ni ha med alla verifikationer i det aktuella bokföringsåret ska din kund gå in i Visma Bokföring och exportera en SIE-fil under Arkiv - Export - SIE-format. Här väljer man SIE4 och därefter sparar man filen och ger den ett namn t ex företagsnamn. 

 

Vill ni endast ha en del av verifikationerna ska din kund istället välja Arkiv - Export - Verifikationer där du kan exportera ett visst intervall av verifikationer. 

 

I Visma Administration får du skapa ett nytt företag med bokföringsår och därefter kan du importera in SIE-filen du får från din kund via Arkiv  - Import - Verifikationer. Se filmen Importera verifikationer »

 

 

Ha en fin dag!
/Mita