Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Mikael 0
UTFORSKARE

Kopia skrivs ut vid utskriftsval Lokal E-post

Hej, har försökt leta i forumet men hittar inget svar på denna fråga

 

Case:

Visma Administration 2000

Inställt under företagsinställningar > mallar: egen kopia 1 följesedlar

Skapa Order - Skicka > Följesedel > Utskriftsval Lokal E-post

E-postklienten startar 

Kopia skrivs ut på standardskrivaren

 

Varför är detta ett problem?
Dels är det helt onödigt med kopian på papper, vi använder kopian enbart för skriva på vid utleverans på lagret.

Men det är också problem eftersom detta papper skrivs ut nere på lagret, som då bara får en kopia av en order som inte ska levereas.

 

Borde det inte finnas en "om e-post skriv inte ut kopia" ruta antingen i företagsinställningarna eller i utskriftsdialogen. Samma borde väl gälla även när man skapar en PDF möjligvis

 

 

Eller är det bara vi som gör fel? 🙂

 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Mikael 0 

 

Jag håller med om att det verkar lite onödigt. 

 

Kolla hur det ser ut under dialogrutan vid Företagsinställningar - Mallar. Under själva "tabellen" så kan du välja att kopiorna ska ha utskriftsval pdf. 

 

 

Om inte det räcker får du gärna lämna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma Administration via knappen som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

 

 

God jul och varmt välkommen tillbaka till forumet. 

/Tinna

 

Mikael 0
UTFORSKARE

Tack för svar.
Vi kan inte ta bort kopia då vi 95% av gångerna vill ha kopian, det är bara när vi skickar PDF eller mailar som vi inte vill ha PDF. jag skickar som ett förslag istället

Ah jag förstår! Toppen att du lämnar som programförbättring. 

 

Ha det fint

/Tinna