Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kundorder som väntar på fakturering

Jag skulle vilja kunna se hur många kundorders som ligger för fakturering i listan. Om det går så skulle det tex. kunna visas längst ner i den grå kanten så som det syns i tex. excel.

4 SVAR 4

Jag håller med. Det vore också bra att kunna ha "Markeringshjälp" att kunna markera vilka fakturor som skall faktureras. Om markeringshjälpen fanns skulle man indirekt få ett antal på order som ligger för fakturering genom att markera order som är "levererade".
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Ovanför listan på ordrar kan du välja urvalet Ej fakturerade för att få en lista på just ej fakturerade. Här får du dock inte ett totalvärde så som du beskriver finns i Excel - ta istället utskriftsikonen längst upp och välj utskriften Ordersammandrag och bocka i Ej fakturerat. Utskriften du nu får fram har ett total på ej fakturerat längst ner.

Urvalen på vilka som ska faktureras finns som ni beskriver det inte som en markeringslista utan valen här är att markera en i taget och fakturera - fakturera alla - eller fakturera alla levererade order.

Ha en fin dag!
Mia
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej. Har provat det nu. Inte så lyckat. Låg 15 orders. Tog över 8 minuter att få fram rapporten då den tog med makulerade orders också. Gick snabbare att räkna manuellt. Gjorde ett halvhjärtat försök att skriva N på makulerade i valet, men det tog 2 minuter innan Visma ens började fundera så jag la ner detta också. Skulle vilja att det stod hur många orders det är utan att ta fram en speciell rapport. (Så som det står i tex excel längst ner i kanten på fönstret.


Hej! 

Det du kan prova att göra när det går långsamt i nätverket är att göra en registervård i företaget. Detta gör du under Arkiv - Registervård/Rensning - Registervård. 

För att få mer hjälp vad du kan kontrollera så rekommenderar jag dig att ringa till oss, så vi kan hjälpa dig undersöka vad det är som gör att det är långsamt hos dig. 

//Linnea