Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

UBAB_Daniel
NY MEDLEM

Kundvarning i vid orderregistrering

Hej,

 

Nyttjar ibland funktionen "kreditgräns" på kundkortet i Visma Administration för att få en varning när jag ställer ut fakturor mot kunder som tidigare visat sig svårt att få in betalning från. Jag skulle dock vilja få denna varning redan vid orderregistreringen. Är detta möjligt på något sätt?

 

Vår arbetsgång bygger på orderregistrering/plock/leverans och sedan fakturering när varorna levererats. I värsta fall får jag i detta fall ingen varning förrän varorna lämnat bygget och jag sätter mig med faktureringen i slutet av dagen, vilket jag då tycker är lite för sent.

 

Vänlig hälsning,

Daniel

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @UBAB_Daniel 

Välkommen som ny forummedlem. 
 

Jag förstår din situation och varför en varning redan vid orderregistreringen skulle vara mycket användbar för dig, särskilt för att undvika potentiella betalningsproblem.
 

För närvarande är kreditgränsvarningen endast tillgänglig när du ställer ut fakturor och fungerar därför inte vid själva orderregistreringen. Vi inser att detta kan skapa utmaningar i din nuvarande arbetsgång där du hanterar registrering, plockning, leverans och därefter fakturering.
 

Lämna gärna ett förbättringsförslag direkt till våra utvecklare av Visma Administration via knappen "Förbättringsförslag" enligt bilden nedan.
 


Ett annat tips är att du manuellt kontrollerar kundens kreditstatus vid orderregistreringen, men vi förstår att detta kan bli ett omfattande arbete. Vi vill ju självklart att detta ska skötas automatiskt!
 

Tack för att du skriver i forumet och ha en fin dag! /Tinna