Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga till konteringsmall på en befintlig verifikation

Hej, Jag undrar varför inte man kan använda sig av en konteringsmall i bokföringen om man vill göra en rättning av ett felaktigt konto på en verifikation? Är inte detta något som kan undersökas? Det skulle spara oerhört mycket tid för oss. Med vänlig hälsning Yvonne Regnér

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om en konteringsmall kan användas på en verifikation eller inte styrs av vilken typ av mall det är. Under Bokföring - Konteringsmallar finns alla dina konteringsmallar och de som har typen Bokföring kan du använda på verifikationer. Menar du att du vill använda en konteringsmall endast på en enstaka rad på verifikationen? I det fallet kan du inte använda konteringsmallar precis som du skriver. 

Har jag missuppfattat din fråga eller om du har ytterligare frågor får du gärna återkomma till oss. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Tack! Allt vore toppen om inte konteringsmallen om man väljer bokföring är kopplad till ver A. I mitt fall vill jag ändra bokföringen för en leverantörsfaktura och då är verifikationen D.

Med vänlig hälsning

Yvonne Regnér

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Detta styrs av vilka verifikationsserier som du har tillåtit manuell registrering på. Detta gör du under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Bokföring - Verifikationsserier genom att sätta en markering i Manuell registrering på de verifikationsserier som du vill kunna skapa manuella verifikationer i. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Jag har nu gjort alla de ändringar som du har skrivit och trots detta när jag går in på ett verifikat i leverantörsserien så är konteringsmall fältet ljusgrått och går ej att använda. Är det något mer som måste göras innan det går att använda?

Med vänlig hälsning

Yvonne Regnér

Fd medlem
Inte tillämpbar

Okej, du går in på en redan skapad verifikation då? Det går bara att välja konteringsmall när du skapar verifikationen, alltså på nya verifikationer. Jag ber om ursäkt för att jag inte förstod det direkt. Tar det vidare som ett önskemål!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, det var precis så jag menar och jag är tacksam om du kan ta det vidare.

Med vänlig hälsning

Yvonne

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Yvonne, 

På en redan skapad verifikation finns begränsade möjligheter att justera innehållet och det har vi inga planer på att förändra i dagsläget. Om du väljer Skapa ändringsverifikation har du betydligt fler möjligheter att korrigera, även då med hjälp av konteringsmallar.