Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Agneta19
MEDLEM

Lägga upp nytt bokföringskonto

Hej, försöker lägga upp ett nytt konto i kontoplanen, har provat både att skapa ett nytt samt att kopiera och döpa om från befintligt. Får frågan om "fortsätta redigera ja/nej" svara man JA händer inget, svara man NEJ försvinner allt eller så kommer en ruta upp med "posten har ändrats av annan användare sedan redigeringen startade. Ändringarna kommer att förkastas"

Någon som har nåt fiffigt tips 🙂

 

Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-10-27

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Agneta!

Jag har inga problem med att varken skapa nytt konto eller kopiera konto i programmet. Det låter som om det är en låsning i programmet. Arbetar du i en SQL-version av Administration?
Lenasekonomi
MEDLEM


Bugg i programmet. Väljer man att skapa nytt konto så markeras automatiskt "Ändra" i åtgärdsfönstret (allt enligt visma-administration logik....). Man ska då lägga in uppgifterna för det nya kontot, klicka ut ändra och sen ska det gå att det sparas. Jag var visserligen tvungen att starta om programmet (för hundrade gången) innan det fungerade och supporten påstår att hädanefter ska det fungera (jag är ytterst tveksam...)

Instämmer, är fortfarande tveksam oxå!
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Agneta,

Står du under Bokföring - Kontoplan och klickar på ny eller var i programmet är du när det inte fungerar? Jag har testat både i SQL-versioner och i den äldre databasen Dbase men lyckas inte få samma sak som du beskriver. Testa att du startar om ditt program och prova sedan igen. Skriv gärna i tråden så jag vet att du fått det att fungera. 

/Kristina 

Hej, har provat både att lägga upp nytt konto samt att kopiera befintligt..
AnnicaL
CHAMPION

Har råkat ut för samma problem, fungerade ibland med dubbelklick på Ändra-knappen men lika ofta slog det tillbaka till den tidigare benämningen på kontot fastän jag skrivit in en ny. Omstarter hjälpte inte. Jag gjorde jobbet under Bokföring/kontoplan. 


Ska prova dubbelklicket, tack!