Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Johan_95
UTFORSKARE

Leveransdatum på artikelrad nollställs när man ändrar pris

Om man ändrar priset för en artikel som redan har ett angivet leveransdatum (på orderraden i en order), så försvinner leveransdatumet. Finns det en tanke med detta, eller är det en bugg?

Leveransdatum på artikelrader har generellt alldeles för lätt för att försvinna eller ändras. Det har hänt många gånger att jag måste göra detektivarbete eller återställa en backup för att få tillbaks rätt leveransdatum. Det vore faktiskt bra om man blev varnad om man gör något som kan få datumet att ändras.

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Johan_95 
Tack för att du hör av dig till oss i forumet. 

Kan det vara så att du har en markering i rutan "Lämna leveransdatum tomt på ny order" i företagsinställningarna? Det är endast då jag kan återskapa att leveransdatum på artikelraden försvinner.

Har du den inställningen innebär det att när du skapar en ny order blir "Levdatum" i huvudet på ordern tomt. När du sedan plockar upp artikelraderna så blir det också tomt i rutan "Levdat" på raden. Förmodligen anger du då ett datum manuellt på alla artikelraderna. Ändrar du sedan t ex priset på raden så uppdateras hela artikelraden och rutan "Levdat" blir tom då den tittar vad som ligger i rutan Levdatum i "huvudet" på ordern.

Vill du att vi visar och förklarar närmare så är du välkommen att ringa supporten så hjälper vi dig gärna.

Ha det fint
//Tinna

Hej,

Det stämmer att jag har den rutan ikryssad. Den lades faktiskt till efter ett önskemål från mig, vilket jag är mycket tacksam för.

Jag förstår hur du menar, men anser att ni borde hitta ett sätt att inte uppdatera hela raden bara för att man ändrar priset, alternativt att systemet i samband med uppdatering först kollar vad det står för datum i datumkolumnen och sedan återställer datumet efter uppdateringen. Borde gå att lösa rent tekniskt.

Hej @Johan_95 

Kul att det var du som lämnade det önskemålet! 

Jag tar med mig fortsättningen på programförbättringen och ser till att den når berörda kollegor. 

Tack för att du hörde av dig

//Tinna

Tack!

Johan_95
UTFORSKARE

Hej igen! Noterade nu att leveransdatum nollställs även om man ändrar antal, vilket är ett ännu större problem.

Hej @Johan_95 

Tack för att du återkom och delade med dig. Mycket riktigt så har du hittat ett fel som nu är rapporterat vidare till våra utvecklare. Fint att du uppmärksammade det och att du hörde av dig. 

Ha en fin eftermiddag

//Tinna