Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Charlotta88
MEDLEM

Leverantörsuppgifter

Jag har fått en faktura från en leverantör som saknar bg eller pg men har ett kontonummer till bank på fakturan. Det alternativet finns inte att välja när jag skriver in leverantören. Hur gör jag då?

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Charlotta88 

Tack för att du hör av dig med en fråga till oss. 

Om du betalar till leverantörens bankkonto, anger du istället deras bankkontonummer i fältet för bankgironummer i leverantörsregistret fliken 1. 

 

Lycka till och välkommen tillbaka till forumet. 

//Tinna

det funkar inte att skriva in bankkontonummer istället för bg. Jag har försökt både med o utan clearingnummer och med och utan bindestreck men inget fungerar

Hej @Charlotta88 

Bra att du hör av dig så hjälps vi åt. Du kan göra som jag skrev men kan möjligen få en varning om att kontrollsiffran inte stämmer eller liknande men du ska kunna gå vidare. 

 

Prova igen och får du det inte att fungera vill jag att du slår en signal till supporten så kopplar vi upp och kikar på hur det ser ut hos dig. Återkoppla gärna till mig i tråden så jag vet hur det går för dig. 

 

//Tinna

hej igen

Nej det går tyvärr inte och jag hade supporten uppkopplade och hon kunde inte heller, men jag provar och ringer en gång till

Tack

Hej @Charlotta88 

Tack för återkopplingen. Om det fortfarande inte fungerar kan det vara bra om du dubbelkollar så det kontonummer du anger är korrekt och att du hör av dig till supporten igen sedan så får vi skapa ett ärende om det inte fungerar. 

 

Jag blir jätteglad om du uppdaterar mig om hur det går för dig. 

//Tinna

pratade med support idag och fick beskedet att funktionen med kontonummer ännu inte kommit igång. Hmm

Charlotta

Hej @Charlotta88 

Tack för din återkoppling.  Jag är helt säkert på att det i VIsma Administration fungerar att ha bankkontonummer istället för bankgironummer. 

 

Kan det möjligen vara så att du arbetar i Visma eEkonomi men råkade skriva din fråga i Visma Administrationskategorin? I Visma eEkonomi ser hanteringen annorlunda ut och du kan läsa mer om det i tråden Leverantör som bara har bankkonto går inte att registrera i e-Ekonomi

 

Hör gärna av dig igen för jag vill verkligen hjälpa dig att få detta att fungera. 

 

//Tinna