Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Levererad beställning

Helt ny på visma 2000 😞
Har en butik och gör orderbeställningar men vet inte hur jag godkänner dessa så lagret uppdateras när jag tar emot dom.
Man måste ju kunna bocka av o kolla så allt stämmer, ibland är det restat o då måste man ju nolla det.Det går inte att bocka i rutan levererat.

10 SVAR 10
Davor P1
CHAMPION

Hur ser det ut under INKÖP - INKOMMANDE FÖLJESEDLAR?

Finns dina beställningar där?

Då tror jag att det är där du kan bocka av vad som kommit och vad som är restat hos leverantören.

Eftersom jag inte jobbar med beställningar på det sättet gissar jag bara, så du får ta det med en nypa salt....

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Där är helt tomt, inga beställningar...
Davor P1
CHAMPION

Hamnar dina beställningar under fliken INKÖP - BESTÄLLNINGAR?

Ar varorna du beställt markerade som LAGERVARA i ditt artikelregister?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ja 
ChristerC
UTFORSKARE

Helt rätt! Inköp, Inkommande följesedlar är rätta stället att hantera inflödet och ev. restnoteringar, men gör man detta bör man även "ta upp" följesedeln i leverantörsregistreringen när leverantörsfakturan kommer, endast då fungerar systemet fullt ut.
Fd medlem
Inte tillämpbar

hur får man en följesedel då?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Gå till Inköp, inkommande följesedlar och använd där den tidigare gjorda beställningen som underlag att bocka av den från leverantören medleverade följsedeln. På den fliken som då kommer upp finns fälten beställt, levererat och slutligen restnoterat. Där kan du även skriva in leverantörens följesedelsnummer så har du spårbarhet I allt.

Efter att du regstrerat inleveransen så uppdaters lagersaldot.

Sen när fakturan kommer så kan du använda den registrerade följesedeln som underlag till den.



Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, nu fattar t.o.m jag 😉
Fd medlem
Inte tillämpbar

När jag går in på inkommande följesedlar är där inget.Hur får jag upp min beställning där?
ChristerC
UTFORSKARE

Om du väljer "Ny" precis som i de andra programdelarna, väljer leverantör, skriver in ev. följesedelsnummer, och byter därefter till flik 2, så kan du leta upp beställningen i rutan till höger, klicka på pilen så ser du alla som inte är slutlevererade på den leverantören.