Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Linje tjocklek

Hello,

Hur kommer det sig att linjerna jag skapar i malleditorn blir lite suddiga och otydliga? Motsatsen till "pixelperfekt"...

Kolla här:


Kolla alla linjer som finns på den bilden, så vitt jag kan se har alla samma inställning men det är bara ett som ser normalt ut. Printscreenen är tagen ifrån "utskriven PDF". Samtliga sträck har inställningar höjd 1 och tjocklek 0,1. Ska man ändra på detta för att få dom skarpare?

4 SVAR 4
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Det är väldigt svårt att avgöra så här. Vi har ingen direkt support när det gäller malleditorn och våra mallar, utan vi hänvisar till hjälpen till programmet eller om du tar hjälp av våra partners
Fd medlem
Inte tillämpbar

Vilket imponerande svar...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Linjerna i PDFen är vektorgrafik och inte pixelgrafik. Detta innebär att PDFen kan zoomas eller skrivas ut hur man vill utan att det blir pixlat.

Att linjer ser suddiga ut på PDFen beror på att datorns skärm inte har obegränsad upplösning, så när PDF-läsaren ritar ut ett streck som inte ligger exakt mitt på en skärmpixel måste den "skarva" lite för att det ska se ut som om linjen ligger på rätt ställe. Hur linjerna hamnar i förhållande till skärmens pixlar varierar beroende på vilken zoomfaktor som används i PDF-läsaren.

Hoppas det förklarar saken 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack för förklaringen.