Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 
Humlan2
NY MEDLEM

Re: Lista per betaldatum - Förening

Det där vet jag men det är inte svaret på mitt problem. Om man har många betalningar på en dag är det inte optimalt att lägga tid på att markera medlemmarna. Betydligt smartare gå via en betalningsfunktion via sök och massuppdatera. Ni har ingen funktion som direkt svarar mot betalning, varken datum eller summa, via medlemsfönstret vilket jag tycker är anmärkningsvärt. Just betalningsdatum och betalningsbelopp borde vara en självklarhet att kunna söka på och massuppdatera. Just sistnämnda funktionen är jättebra och borde kunna utnyttjas maximalt.
Humlan2
NY MEDLEM

Har också en annan fråga som lite knyter an till förra. Vi har två kategorier medlemmar, en betalar 150 kr en annan 180 kr. Får fakturajournal uppdelad på resultatenheter men hur ser jag vem som har betalt vad? 
Marita Jonsson
CONTENT PRODUCER

Hej Humlan!
När du skriver ut fakturajournalen kan du göra inställning att bokföringsunderlaget ska skrivas ut Detaljerat, och då välja med Medlems-/kundnr eller Namn.  På så sätt kan du se vem som betalat in. 
Du kan under Arkiv - Inställningar - Föreningsinställningar och Bokföring välja att få en verifikation per affärshändelse. Du väljer här på vilja journaler du vill ha detta.