Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena E Beab
UTFORSKARE

Meddelande om periodiseringar

Hej, Hur kan man stänga av meddelandet som dyker upp varenda gång man byter datum i bokföringen. "Det finns periodiseringar som behöver utföras innan du registrerar nya verifikationer!" Det är sååå fruktansvärt irriterande att behöver åtgärda det varenda stund.

 

Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 22-04-27

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej Lena!
Tack för din fråga. Är denna periodisering något som inte ska utföras eller tycker du att påminnelsen kommer olämpligt? Kanske är det en gammal periodisering som du helst bara skulle vilja radera? 


Har du skapat en periodisering som du behöver ta bort måste du makulera den, läs mer i avsnittet Makulera periodisering. Har du periodiseringar med status Utförd på en makulerad periodisering måste du justera detta manuellt i bokföringen.

Om makuleringen är gjord när periodiseringenh delvis är genomförd bör du kontrollera vad du ska göra med resterande belopp som finns kvar på kontot så att bokföringen blir rätt.

 

Jag rekommenderar att du ska ta kontakt med mina kunniga kollegor på supporten som får ni reda ut exakt vad du önskar göra och så vi inte missförstår dig. Behöver du sedan hjälp med att hantera ev. resterande bokföring så är du varmt välkommen att ställa din fråga i forumets kategori bokföring så ska vi hjälpa dig. 

 

Välkommen att kontakta supporten

Tinna

Jag vill bara ta bort påminnelsen. Jag vet att jag skall periodisera mina fakturor och jag kan hålla koll på NÄR själv så om jag inte vill bli påmind hela tiden vill jag kunna stänga av påminnelsen. 

Hej Lena!

Då är jag med på vad du menar - tack för förtydligandet.
För att få bort meddelandet så krävs det att du går in på respektive konto i kontoplanen och tar bort bocken för "föreslå periodisering". Det finns inget annat sätt att hantera detta på i programmet idag. 

 

Gå gärna in och lämna det som ett förbättringsförslag till våra programutveckare. Det gör du numera inne i ditt program. 

I Visma Administration finns en knapp som heter Förbättringsförslag lokaliserad en bit till höger om mitten av programmets header. Klicka på knappen och du länkas vidare till ett formulär där du kan lämna ditt önskemål.  

agnes.PNG

 

Ha en fortsatt fin dag och välkommen tillbaka till forumet. 

Tinna

Lena E Beab
UTFORSKARE

Jag har inte en enda bock ibockad och det funkar ändå inte.

Hej Lena!

Då behöver vi kika på hur det ser ut i ditt program för så ska det inte vara. Gör så att du tar kontakt med mina kunniga kollegor på supporten som har möjlighet att koppla upp och titta tillsammans med dig. 

Jag blir jätteglad om du sedan återkopplar till mig så jag får veta att det har löst sig för dig. 

 

Välkommen att kontakta supporten

/Tinna