Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Momskoder i kontoplan

Får inte ut försäljningssumman i momsrapport, momsen stämmer,  men jag kanske inte har rätt kod i kontoplan???

5 SVAR 5
Davor P1
CHAMPION

Vad är det för momskod som inte blir rätt?
Vilket konto är det som inte kommer med i rapporten?

Davor P
Fd medlem
Inte tillämpbar

Ok Viktor löste !! Hade fel datum på momsrapporten. Istf år , månad och då blir det fel. Man blir "blind " ibland. Tack Viktor men jag gillar inte chatt det tar sån tid, det enda en "pensionär " har ont om!!!!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har du tittat på kontona du använder? I så fall ser du om det är rätt eller fel. Momsen syns ju alltid, men är inte kontona kopplade till momsen blir det ju inget bra...
Fd medlem
Inte tillämpbar

det är försäljningskontona, dvs 30-konton. 
Davor P1
CHAMPION

Gå in under BOKFÖRING - KONTOPLAN

Bläddra dig ner till "30-kontona" i listan och se efter så att du har rätt MOMSRAPPORTKOD på respektive konto.

Det bör vara följande koder:

05 - Full moms 25%
05 - reducerad moms 12%
05 - reducerad moms 6%

För att ändra en eventuellt felaktig momskod dubbel-klickar du på det konto du vill ändra inställningarna på och ställer in rätt kod för kontot i frånga.

Davor