Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

OnStege
MEDLEM

Multipla aktiva mallar för artikeletiketter

Kan man ha flera utksriftsmallar för artikeletiketter aktiva samtidigt? Tänker att man kanske vill ha en liten där utrymmet är begränsat på ex.vis ett sortimentskåp och en betydligt större som ska sitta på pallen fyra meter upp i luften...

 

Har rotat lite i detta utan framgång, men det kan också bero på skit bakom spakarna.

2 SVAR 2
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @OnStege 

Tack för att du hör av dig till oss. 

 

Du kan inte ha flera aktiva mallar valda som standardmall för etiketter i programmet men däremot kan du manuellt ändra utskriftsmall under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mallar - Flik 2 Etikettmallar

 

Här kan du ha flera olika mallar men för att dina etiketter ska bli utskrivna på en specifik mall behöver du ha just den mallen vald när du gör utskriften. 

 

Mer info finns i hjälpavsnittet Etikettmallar, företagsinställningar och vi finns även självklart här för att bolla ideer och tankar med dig. Vill du att supporten visar dig i ditt program så är det bara att slå supporten en signal. 

 

Ha en fin dag 

/Tinna

OnStege
MEDLEM

Tack, då vet jag. Som referens för andra som kan tänkas ha samma problem så var det oerhört smidigt att sätta upp NiceLabel Pro för att läsa direkt från SQL-databasen och göra layouterna där. Jag är fullt medveten om att det troligtvis inte är en av VIsma rekommenderad lösning att ge ett tredjepartsprogram åtkomst till databasen.